A szelepfékek működési elve

A szelepfészek vezető gyártás egy fontos ágazat. Hogyan működik egy szelepfék, vagy más néven a fékszelep, egy járműben? Több dolog is végbemegy ilyenkor, a folyamatok követik egymást, és szinte egy pillanat alatt működésbe lépnek. Legkönnyebben a nyomásváltozásként írható le a jelenség, de nézzük meg részletesebben. Először is a légsűrítő részlegen a levegőt egy légtartályba sűríti, az itt felgyülemlett sűrített levegő egy vezető fékezőszelepnek nevezhető szelepen keresztül áramlik, ami összeköttetésben van a fővezetékkel, az pedig az úgynevezett kormányszeleppel. Itt találhatóak a segédtartályok, és a fékhenger is ez a szabad levegővel van összekövetve, tehát oda vezet ki. Most, hogy megismertük ennek a sűrített levegőnek az útját, nézzük meg, hogy az említett nyomáskülönbség, hogyan is hat a fékezésre. Ez a nyomáscsökkenés a fékezéskor következik be, mégpedig a fékezőszelepnek nevezett szelepnél a levegő gyorsan kiáramlik a már említett szabadba, így ennek a hatására a segédtartályból levegő áramlik a fékhengerbe. Tehát kimondhatjuk, hogy ha akármilyen nyomáskülönbség is lép fel a rendszerben a fékezés automatikusan bekövetkezik.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Posted by: admin.starkingnet on